آژانس اطلاعات آلمان: جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به فناوری سلاح‌های کشتار جمعی است

فاکس نیوز به نقل از سرویس اطلاعاتی آلمان می‌گوید که رژیم ایران فعالیت‌های خود را برای دستیابی به تجهیزات و دانش تولید و توسعه سلاح‌های کشتار جمعی ادامه می‌دهد، همانگونه که سوریه و پاکستان عمل می‌کردند.
این آژانس امنیتی معتقد است که فعالیت‌های غیرقانونی جمهوری اسلامی در آلمان در بخش‌های کلاسیک جاسوسی متمرکز هستند: سیاست، اقتصاد، مباحث علمی و نظامی و صنایع نظامی.
این رسانه آمریکایی در گزارش خود به نقل از این سرویس اطلاعاتی آلمانی آورده است که یک تاجر ایرانی موادی را از شرکت کرمپل در بادن- وورتمبرگ خریداری کرده که بعدا در ماه‌های ژانویه و فوریه در موشک‌های شیمیایی علیه شهروندان سوری مورد استفاده قرار گرفته است.
حتی پس از افشای این موضوع، اداره فدرال امور اقتصادی و اداره کنترل صادرات آلمان از جلوگیری تجارت بین جمهوری اسلامی و شرکت کرمپل سر باز زدند.
مقامات اطلاعاتی آلمان هم‌چنین گفته‌اند که اطلاعات مهمی دال بر فعالیت‌ سازمان‌های جاسوسی رژیم ایران را به دست آورده‌اند.
بنا به گزارش ۳۴۵ صفحه‌ای که در ماه می منتشر شد، که این گزارش شامل بخش‌های طولانی در مورد حمایت جمهوری اسلامی از سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان، سازمان‌های جاسوسی مستقر در تهران و سازمان‌های سرکوبگر، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
دونالد ترامپ ماه گذشته با خارج کردن آمریکا از برجام گفت: این توافقنامه منافع امنیتی آمریکا را ارتقا نمی‌دهد، و برجام نه تنها نظام ایران را از رسیدن به اهداف هسته‌ای خود متوقف نکرد، بلکه نتوانست از توسعه موشک‌های بالستیک رژیم که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارند جلوگیری کند. او همچنین افزود: این توافق هیچ کاری برای محدود کردن فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم از جمله حمایت از تروریسم نکرده است.
مقامات اطلاعاتی آلمان که این گزارش را پیش از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام منتشر کردند، گفتند: تهران در حال حاضر رابطه با آمریکا را به وخامت می‌کشاند، همانطور که نگاه‌های انتقادی دولت‌های غربی نسبت به برنامه اتمی ایران، رژیم را به سمت افزایش فعالیت‌های جاسوسی سوق می‌دهد.
این گزارش به جاسوسی رژیم از مخالفان خود در آلمان نیز اشاره کرده است.
رژیم جمهوری اسلامی به دنبال برنامه‌های بلند پروازانه خود برای دستیابی به تکنولوژی موشکی و سامانه پرتاب موشک بوده است و آزمایش موشک برد-متوسط خرمشهر در ماه سپتامبر گواه این موضوع است.
در این گزارش آمده است که رژیم ایران به دنبال نرم افزارهای آلمانی، کنترل مهندسی تکنولوژی، تجهیزات اندازه‌گیری و الکتریکی برای برنامه‌های موشکی خود است. آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده که تمایل به قطع ارتباط تجاری با ایران داشته است.
ریچارد گرنل، سفیر جدید آمریکا در برلین و یکی از همکاران سابق فاکس نیوز در توئیتی نوشت: همانطور که دونالد ترامپ گفت تحریم‌های آمریکا بخش‌های بحرانی اقتصاد ایران را مورد هدف قرار خواهد داد. شرکت‌های آلمانی که در ایران فعالیت دارند باید فورا کارهای عملیاتی خود را کاهش دهند.
چندین سازمان اطلاعاتی از دیگر ایالت‌های آلمان نیز گزارشی مشابه با اسناد بادن- وورتمبرگ در خصوص خریدهای غیرقانونی ایران در آلمان ارائه داده و گفته‌اند: «این یک تهدید بین‌المللی است.»

نظرات